Λογισμικό υπολογιστή

 




Ο σύγχρονος κόσμος είναι γεμάτος υπολογιστές! Υπολογιστές συναντάμε καθημερινά σε διάφορες μορφές όπως σταθερούς υπολογστές, laptop, tablet. Ακόμα και τα έξυπνα κινητά είναι μικροί υπολογιστές!






Φωτογραφία από José Augusto Camargo από το Pixabay

Τα μέρη της κάθε ηλεκτρονικής συσκευής που μπορείς να ακουμπήσεις με τα χέρια σου λέγεται υλικό του υπολογιστή.

Τα προγραμμάτα που λένε στον υπολογιστή τι να κάνει ονομάζεται Λογισμικό (Software). Σε αντίθεση με το Υλικό του υπολογιστή, τα προγράμματα δεν μπορούμε να τα αγγίξουμε.

Το Υλικό και το Λογισμικό του υπολογιστή δουλεύουν μαζί ώστε να λειτουργήσει ο υπολογιστής μας.

Για παράδειγμα ένα ανσασέρ είναι υλικό (hardware). Μόλις πατήσουμε το κουμπ'ι για τον όροφο που θέλουμε να πάμε το λογισμικό λέει στο ανσασέρ που να πάει.




To Λογισμικό που βρίσκουμε σε έναν υπολογιστή μπορούμε να το χωρίσουμε σε δυο μεγάλες κατηγορίες: 

Στο Λογισμικό Συστήματος και στο Λογισμικό Εφαρμογών:


Λογισμικό Συστήματος: 


Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται όλα τα προγράμματα που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο της λειτουργίας του υπολογιστή και την εκτέλεση των προγραμμάτων εφαρμογών. Το βασικότερο Λογισμικό της κατηγορίας αυτής είναι το Λειτουργικό Σύστημα (π.χ. Windows, Linux, MacOS).


 Το Λειτουργικό Σύστημα είναι υπεύθυνο για: 
  • Την ομαλή λειτουργία του υπολογιστή 
  • Τη διαχείριση του υλικού του υπολογιστή 
  • Την επικοινωνία χρήστη -υπολογιστή μέσω των περιφερειακών συσκευών 
  • Την εκτέλεση των άλλων προγραμμάτων 
  • Την αποθήκευση των εργασιών μας



Λογισμικό Εφαρμογών: 


Στην κατηγορία του Λογισμικού Εφαρμογών περιλαμβάνεται μια μεγάλη ποικιλία διαφορετικών προγραμμάτων, κατασκευασμένων με τέτοιο τρόπο, ώστε να εκτελούν συγκεκριμένες εργασίες συμφωνά με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες μας. 




Μερικά παραδείγματα Λογισμικού Εφαρμογών είναι:

  • Τα προγράμματα ζωγραφικής και δημιουργίας σχεδίων.
  • Τα προγράμματα επεξεργασίας φωτογραφίας και εικόνων.
  • Τα προγράμματα Επεξεργασίας Κειμένου.
  • Τα προγράμματα παρουσίασης.
  • Τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι ηλεκτρονικές εγκυκλοπαίδειες.
  • Τα παιχνίδια.






Δραστηριότητες